Základní výcvik na motorovém kluzáku – TMG

Motorový kluzák je obvykle složen z draku běžného kluzáku a pomocného motoru, který umožňuje plnohodnotný motorový let. Je to skvělý nástroj pro letecké cestování ve dvou. Výhled je díky poloze kabiny, úhlu náběhu v cestovním letu a křídlu, jehož náběžná hrana je za úrovní pilota, jeden z nejlepších na letadlech české výroby. Létání na motorovém kluzáku má oproti jiným druhům létání své výhody.

 

  • Méně náročná zdravotní způsobilost – 2. třída od pověřeného lékaře
  • Letová doba během výcviku pouze 20 hodin
  • Menší finanční náročnost v porovnání s výcvikem soukromého pilota PPL
  • Menší nároky na teoretické znalosti a při pilotní zkoušce
  • Oproti výcviku GLD potřebujete pouze instruktora
  • Výcvik lze zvládnout za velmi krátkou dobu
  • Kvalifikace TMG umožní snadný a výhodný přechod na novou kategorii LAPL – motorové letouny do 2 tun

Na druhou stranu je třeba říci, že letoun není příliš obratný při pojíždění na zemi, neoplývá přebytkem výkonu tahu motoru a nemá elektrický startér. Požitek z letu je ovšem naprosto jedinečný.

Aeroklub Kolín provozuje motorový kluzák L-13 SW Vivat českého výrobce Aerotechnik Kunovice. Naši piloti motorových kluzáků „Vivatisté“ ho využívají k rekreačnímu navigačnímu létání a nebo létání pro radost s vypnutým motorem, kde letoun samozřejmě nedosahuje výkonů klasických kluzáků.

Výcvik probíhá dle osnovy AK-PL.

Typ Cena výcviku obsahujícího 20 hodin
L-13 SW Vivat 48 000 Kč

Pro více informací volejte vedoucího výcviku Václava Sehnala 724 069 641 nebo pište dotazy na SehnalV@seznam.cz.