Základní výcvik na motorovém kluzáku – TMG
Motorový kluzák je obvykle složen z draku běžného kluzáku a pomocného motoru, který umožňuje plnohodnotný motorový let. Je to skvělý nástroj pro letecké cestování ve dvou. Výhled je díky poloze kabiny, úhlu náběhu v cestovním letu a křídlu, jehož náběžná hrana je za úrovní pilota, jeden z nejlepších na letadlech české výroby. Létání na motorovém kluzáku má oproti jiným druhům létání své výhody.
- Méně náročná zdravotní způsobilost – 2. třída od pověřeného lékaře
- Letová doba během výcviku pouze 20 hodin
- Menší finanční náročnost v porovnání s výcvikem soukromého pilota PPL
- Menší nároky na teoretické znalosti a při pilotní zkoušce
- Oproti výcviku GLD potřebujete pouze instruktora
- Výcvik lze zvládnout za velmi krátkou dobu
- Kvalifikace TMG umožní snadný a výhodný přechod na novou kategorii LAPL – motorové letouny do 2 tun
Na druhou stranu je třeba říci, že letoun není příliš obratný při pojíždění na zemi, neoplývá přebytkem výkonu tahu motoru a nemá elektrický startér. Požitek z letu je ovšem naprosto jedinečný.
Aeroklub Kolín provozuje motorový kluzák L-13 SW Vivat českého výrobce Aerotechnik Kunovice. Naši piloti motorových kluzáků „Vivatisté“ ho využívají k rekreačnímu navigačnímu létání a nebo létání pro radost s vypnutým motorem, kde letoun samozřejmě nedosahuje výkonů klasických kluzáků.
Výcvik probíhá dle osnovy Program_vycviku_DTO_kluzaky_AeCR-v3.
Typ | Cena výcviku obsahujícího 20 hodin |
L-13 SW Vivat | 48 000 Kč |
Pro více informací pište dotazy na vycvik@lkko.cz.