Vítá vás odbor ultralehkého létání Aeroklubu Kolín!

Sdružujeme skupinu nadšenců, kteří létají pro radost a mají k dispozici své soukromé letouny. Ty provozují buď ve skupině několika pilotů dohromady, a tak se i ve skupině dělí o radosti i starosti s technikou a náklady s tím spojenými, nebo zcela samostatně. Někteří majitelé dokonce používají svá ultralehká letadla na služební cesty apod. Zastoupeny máme letouny českých i zahraničních výrobců, svépomocné výroby i tovární profesionální stroje. Letadla jsou převážně využívána k rekreačnímu létání a letecké turistice v ČR i po celé Evropě.

Láká vás rekreační létání, ale myslíte si, že je to jen záležitost vyvolených? Jedná se sice o jednu z finančně náročnějších kratochvílí, ale i pro lidi s průměrnými příjmy stále vcelku dostupnou. Absolvovat lze pilotní výcvik na třeba jen menší sportovní letoun (ultralight) a poté si můžete pronajmout, stejně jako auto nebo loď kdekoliv v Evropě, letadlo a užít si volnost v povětří…

Jestli vás tedy zajímá, na jakém letounu nejlépe začít, kolik to stojí, jak překonat i kinetózu, jste tu SPRÁVNĚ! Zastavte se třeba o víkendu a prolétneme se, popovídáme, vypijeme šálek dobré brazilské kávy a sami uvidíte, zda je to TO, o čem již dlouho sníte – LÉTAT.

Létání ve volném čase není jen formou „daňového úniku“ podnikatelů s dostatečně prohnaným účetním. V našem aeroklubu usedají do kokpitů pro radost zaměstnanci, drobní podnikatelé a třeba i studenti, ženy, stejně jako muži. Otázkou financí pak je jen rozhodnutí, jak moc a jak často.

Stát se aviatikem je otázkou několika měsíců. Ultralehká letadla jsou nejčastěji provozovaným druhem letounů v Česku. Vlastně ono podle platného zákona ultralehké letouny ani žádnými letouny nejsou, nýbrž – sportovními létajícími zařízeními, zkráceně SLZ.

Ultralight, tedy ULL, je stroj, jemuž pro nízkou hmotnost a potěchu z letu mnozí začali říkat „tralalajt“ nebo „ultrapták“. Motorový aeroplán v této kategorii nesmí mít vzletovou hmotnost vyšší než předepsaných 450 kg. Ultralehké letouny se mohou skládat z trubek a šusťáku, může se jednat o laminátové motorky s křídly a motorem za zády pilota, ale také velmi pěkná moderní, nejvýše dvousedadlová, lehká letadla, jimž do vzhledu a výkonnosti seriózního aeroplánu nechybí vůbec nic. Ultralighty nejsou většinou ani nijak závratně drahé na pořízení jako velká letadla, přesto v sobě skrývají mnohem přijatelnější cenové náklady za hodinový provoz.

Ultralehké polétání – například pěkný výlet nad hřebeny Krkonoš, při cestovní rychlosti 170-180 km/h, pohodlně zvládnete za necelé dvě hodinky.

Ozvěte se nám zde a přijďte si vyzkoušet, jaký pocit vás čeká při řízení ultralightu.

Pro pilotní výcvik a rekreační lety je k dispozici ultralehké letadlo schválené pro výcvik.

Na našem letišti můžete vidět tyto SLZ a jiné

  • Samba XXL (OK-BUA 65)
  • Qualt 201 – Falcon 2000S (OK-IUL 01)
  • Alto 912 TG (OK-OUR 17)
  • Remos GX (OK-NUU 13)
  • Cora (OK-KUU 90)
  • Qualt 200L (OK-EUL 21)
  • Fox – 04 (OK-AUR 04)
  • Straton D7 (OK-YUD 19)
  • Tulák