Pilot lehkých letadel – LAPL(A)

 

Cílem výcviku je vycvičit žáka na úroveň způsobilosti v technice pilotáže a v obsluze jednopilotních, jednomotorových, pístových letounů z hlediska teoretických i praktických dovedností tak, aby byl schopen létat bezpečně podle pravidel letu za viditelnosti (VFR) a vyhověl požadavkům držitele kvalifikace LAPL(A). Držitel licence LAPL(A) může vykonávat výhradně soukromé lety nikoli lety za úplatu.

Vstupní požadavky

  • Žadatel o LAPL(A) musí mít platné potvrzení zdravotní způsobilosti min. 3. třídy – vstupní prohlídka ÚLZ
  • Minimální věk uchazeče o zařazení do výcviku 16 let.
  • Uchazeč je vlastníkem průkazu radiotelefonisty (lze dodělat v průběhu výcviku)

Průběh výcviku

Po splnění vstupních požadavků je možné zahájit výcvikový kurz, který se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku. Teoretická část obsahuje předměty:

  • letecký zákon
  • všeobecné znalosti letadla
  • plánování a provedení letu
  • lidská výkonnost a omezení
  • meteorologie
  • navigace
  • provozní postupy (předpisy)
  • základy letu a spojení

Žák absolvuje část předmětů před zahájením praktického výcviku a zbytek v jeho průběhu. Většina teoretických znalostí je získávána formou samostudia a předletových a poletových briefingů.

Praktická část obsahuje 30 letových hodin. Výcvik probíhá na letišti v Kolíně, během kterého navštívíte i další letiště v České republice a je zde možnost i létání na zahraniční letiště v Německu nebo Rakousku. Naučíte se létat na řízená letiště jako jsou Pardubice nebo Brno Tuřany. Celková délka výcviku je převážně dána časovými možnostmi uchazeče a přízní počasí. V praxi se celková délka výcviku pohybuje od 2 do 8 měsíců po zahájení.

Zkoušky

Teoretickou zkoušku lze vykonat již v průběhu praktického výcviku (hned po zahájení). Zkouška se provádí na Úřadě pro civilní letectví v Praze a skládá se z devíti předmětů. Každý test musí být proveden s minimálně 75% úspěšností.

Praktická zkouška může být provedena po úspěšném složení zkoušky teoretické. Před jejím provedením je nutné splnit všechny letové úlohy dané osnovou. Skládá se z přezkoušení techniky pilotáže letadla a z traťového letu na řízené letiště.

Cena výcviku a platební podmínky

Celková cena výcviku se liší od typu, který si zvolíte pro svůj výcvik. Částka za výcvik se nevyžaduje celá, ale před jednotlivým letem nebo letovým dnem by měl mít uchazeč složenou zálohu na svém letištním účtu. Platby jsou přijímány v hotovosti nebo bankovním převodem. Níže uvedené ceny obsahují 30 letových hodin pilotního výcviku včetně poplatků za instruktora.

Typ Imatrikulace Cena výcviku s DPH
Cessna 172 OK-KOL 207 900,- Kč

 

V případě zájmu o výcvik neváhejte napsat na: vycvik@lkko.cz